Tutorial: com fer fondant { cómo hacer fondant }


Aquí us ensenyaré com es fa un fondant pas a pas. En totes les receptes de rebosteria i en el món de la rebosteria en general, les quantitats han de ser exactes per obtenir un bon resultat. 
Tot el contrari del que passa a l’hora de fer fondant. Quan ho vaig aprendre hi havia molts dels ingredients que eren una mica a ull, com per exemple, “una cullerada de mantega”. Això és molt relatiu i ha donat lloc a molts intents frustats, perque en funció de la mantega o de l’aigua necessitarem més o menys sucre glas.
Així que aquí he intentat fixar unes quantitats que són les a mi m’han funcionat. Espero que a vosaltres també!


Aquí os enseñaré como se hace un fondant a paso. En todas las recetas de repostería y en el mundo de la repostería en general, las cantidades tienen que ser exactas para obtener un buen resultado. 
Todo el contrario del que pasa a la hora de hacer fondant. Cuando lo aprendí había muchos de los ingredientes que eran un poco a ojo, como por ejemplo, “una cucharada de mantequilla”. Esto es muy relativo y ha dado lugar a muchos intentos frustados, porque en función de la mantequilla o del agua necesitaremos más o menos azúcar glas.
Así que aquí he intentado fijar unas cantidades que son las a mí me han funcionado. Espero que a vosotros también!


 INGREDIENTS: 
  • 700 gr-1 kg de sucre glas
  • 26 gr de mantega
  • 1 cullerada de glucosa
  • 1/2 cullareda de glicerina
  • 10 gr de gelatina neutra en pols.
  • 105 ml d’aigua


INGREDIENTES:
  • 700 gr-1 kg de azúcar glas
  • 26 gr de mantequilla
  • 1 cucharada de glucosa
  • 1/2 cullareda de glicerina
  • 10 gr de gelatina neutra en polvo.
  • 105 ml de agua

PAS A PAS:
  1. En un bol petit afegim l’aigua amb el sobre de la gelatina i deixem reposar cinc minuts. 
  2. Passats aquests posem a escalfar al microones durant un minut. Traiem i remenem i tornem a posar a escalfar mig minut més. Traiem i si veiem que ja està dissolta, parem. Si no tornem a repetir l’acció. Aquí teniu l’abans i el després d’escalfar. Com passa de opac a transparent.
  3. Un cop dissolta, afegim una cullerada de glucosa i posem a escalfar 20 segons. Remenem i afegim la mitja cullerada de glicerina. Remenem. Fet això hi afegim una cullerada de glucosa. Escalfem uns segons. 
  4.  Afegim la mantega i posem a escalfar un minut al microones. Traiem i anem remenant fins que la  mantega quedi totalment dissolta. 
  5. En aquest punt i podem afegir una culleradeta d’extracte de vainilla per donar-li un toquet de gust. Deixem reposar el líquid per a que no estigui tan calent.
  6. En un bol a part tamissem 500 gr de sucre glas i el col·loquem en forma de cràter. Poc a poc anem afegint el líquid anterior al centre del vulcà i amb un espàtula anem barrejant el líquid amb el sucre dels laterals.
  7.  Veurem que comença a fer-se una pasta molt enganxifosa. En aquest punt, hi tirem més líquid i barregem més amb el sucre. Repetim aquest procediment fins que ens quedem sense líquid. Anem treballant la massa amb l’espàtula i hi afegim el sucre glas que faci falta. Quan la ja notem que no s’enganxa massa i que té més o menys aquesta textura parem.
  8. Espolvoregem la repissa de sucre glas i també les nostres mans. Treiem la bola del bol i comencem a treballar-la a sobre de la superfície com si es tractés d’una massa de pa.
  9. Poc a poc, anirà adquirint més consistència i s’anirà enganxant menys a les mans. Arribat aquest punt, fem una bola i la recobrim de paper film, hermèticament. Si no ho fem, ens trobarem la massa seca i llesta per tirar a la brossa. A mi m’agrada deixar reposar 24 hores abans de començar a utilitzar-la, per obtenir un resultat òptim.

PASO A PASO:
  1. En un bol pequeño añadimos el agua con el sobre de la gelatina y dejamos reposar cinco minutos.
  2. Pasados estos ponemos a calentar al microondas durante un minuto. Sacamos y removemos y volvemos a poner a calentar medio minuto más. Sacamos y si vemos que ya está disuelta, paramos. Si no volvemos a repetir la acción. Abajo tenéis el antes y el después de calentar. Cómo pasa de opaco a transparente.
  3. Un vez disuelta, añadimos una cucharada de glucosa y ponemos a calentar 20 segundos. Removemos y añadimos la media cucharada de glicerina. Removemos. Después añadimos una cucharada de glucosa y volvemos a remover.
  4. Añadimos la mantequilla y ponemos a calentar un minuto al microondas. Sacamos y vamos removiendo hasta que la mantequilla quede totalmente disuelta. 
  5. En este punto y podemos añadir una culleradeta de extracto de vainilla para darle un toquecito de gusto. Dejamos reposar el líquido para que no esté tan caliente.
  6. En un bol aparte tamizamos 500 gr de azúcar glas y el colocamos en forma de cráter. Poco a poco vamos añadiendo el líquido anterior al centro del cráter y con un espátula vamos mezclando el líquido con el azúcar de los laterales.
  7. Veremos que empieza a hacerse una pasta bastante pegajosa. En este punto, echamos más líquido y mezclamos más con el azúcar. Repetimos este procedimiento hasta que nos quedamos sin líquido. Vamos trabajando la masa con la espátula y añadimos el azúcar glas que haga falta. Cuando la ya notamos que no se engancha y que tiene más o menos esta textura paramos.
  8. Espolvoreamos la repissa de azúcar glas y también nuestras manos. Sacamos la bola del bol y empezamos a trabajarla encima de la superficie como si se tratara de una masa de pan.
  9. Poco a poco, irá adquiriendo más consistencia y se irá enganchando menos en las manos. Llegado este punto, hacemos una bola y la recubrimos de papel film, herméticamente. Si no lo hacemos, nos encontraremos la masa seca y lista para tirar a la basura. A mí me gusta dejar reponer 24 horas antes de empezar a utilizarla, para obtener un resultado óptimo.

Antes de calentar y disolver
Después de calentar y disolver








El movimiento es este:
video

video

Espero que us agradi!

Espero que os guste!

CONVERSATION

11 comentarios:

  1. Hola!!!! soc susana de La cajita de azúcar. Gracies per posar la recepta del fondant. També et volia felicitar per la teva pag. ets una artista!!!! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Susana! Tu sí que ets una artista amb les cosetes tan boniques que fas!

      Molts petonets guapa i gràcies per les teves paraules!

      Elimina
  2. Que gran tutoríal Neus!!! Que bueno el paso a paso, es estupendo!!

    Un besito guapísima,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias guapa! Me alegro que le guste a una gran experta como tu!
      Muchos besos!!!!!!!!!

      Elimina
  3. Todavia no hice el Fondant, pero parece muy cencillo y rico, espero que me salga!!
    Gracias,
    :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, es facilísimo! A ver que tal te sale! Besitos y ya me contarás!

      Elimina
  4. Quants grams surten amb aquesta recepta?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laia! Doncs un kilogram aproximadament. Espero que et serveixi!
      Un petonet!

      Elimina
  5. Hola quisiera saber donde consigo glucosa y glicerina si pudiera ser un saludo me encanta tu receta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!! Yo la encuentro en tiendas especilizadas de reposterís y también via online. Me gusta la tienda de Maria Lunarillos.
      Espero que lo encuentres! Besos

      Elimina

Subir