Cel enfadat i white cupcakes plujosos


- Potser és que t'estàs fent gran - em contesta una clienta. Jo no acabo de veure la relació entre el que li explico i la seva resposta.No acabo d'entendre la relació entre la sensació agradable de fresqueta i que m'estic fent gran.

El cas és que li estava comentant a la meva interlocutora que estic estranya aquest any; molt estranya. Sinó no entenc com és que he anat poquíssim a la platja, per exemple. Tots els estius de la meva vida han estat una bogeria de platja. Acabar de treballar un dissabte pel matí i portar-me ja la bossa de platja, el bikini, una ampolla d'aigua freda i un tupper amb síndria tallada a trossets deliciosos.


Aquest any no menteixo quan dic que ni un sol dissabte, ni un, he fet això. També mentiria si digués que no hi he anat però no amb aquell deliri d'abans. I anava unes dues horetes i valorava més el fet d'anar al Pollini a fer una cerveseta, unes braves i unes olivetes que no pas estar estirada a la platja.

Que què m'ha passat? La meva interlocutora ho té clar. Jo no tant, jo no gens millor dit.

Potser és que aquest any no ha fet tant bon temps i el poc que feia, era entre setmana. De fet, algun Diumenge pel matí he arribat a la desesperació perquè m'aixecava pel matí amb el cel ennuvolat i una xafogor espantosa. Cap a mig matí sortia i el sol i et mories de calor. 

Pujava a dalt, em posava el bikini i preparava la bossa de platja. Quan baixava per sortir,ja s'havia tornat a ennuvolar i un ventada de cop! El vent s'emportava la xafogor però portava una rasca horrible i fora de lloc pel mes al que estàvem. Finalment desistia de platja i feia altres coses però com si em volgués fer la punyeta, cap a les 16 hores tornava a fer una sol lluent, brillant i acalorant. I sabeu que passava després no? No cal que gasti espai ni temps en explicar-ho doncs.

En fi, que aquest estiu el cel ha estat enfadat, emprenyat, diferent. Pensant-ho positivament? Jo treballo tota la setmana, tot l'estiu així que pitjor deu ser per als que paguen morteades de diners pel lloguer d'un pis a la platja. I només 15 dies!

Jo, a la fi i al cap, visc al paradís i tot l'any. 

 I penso, no serà que precisament el fet d'estar tot l'estiu treballant veient com els altres s'ho passen bé, ja em comença a fastiguejar?

No serà que ja em treu de polleguera entrar a treballar que els altres tornen de la platja? No serà que estic farta d'intentar descansar quan els altres s'ho passen de conya a la piscina?

No serà que estic farta de no poder anar enlloc per la nit perquè no m'aguanto de peu? No serà que estic farta de matinar molt més que la resta de l'any quan els altres estant una hora esmorzant?Potser després de tota la vida passant per la mateixa tortura, finalment m'ha vençut i potser ara no m'agrada tant l'estiu, la calor, el bon temps...

I sinó no entenc com estic tant feliç  i tant a gust aquest dies amb aquesta fresqueta, pluja i mal temps. A caseta, a la meva cuineta, fornejant, amb Coulant i Frodo fent-me companyía, escrivint, llegint...i sabent que tothom està treballant! 
Així que com per primera vegada a la vida trobo la pluja i els núvols encisadors, els hi he volgut fer un petit homenatge amb aquests cupcakes, amb la quasi certesa que probablement en uns mesos, acabaré odiant l'hivern, com sempre i llavors, tot tornarà a la normalitat.

WHITE CUPCAKES DE MADUIXA AMB CREMA DE FORMATGE

Per a 24 cupcakes

Ingredients:

400 gr de farina

1 cullera gran de llevat en pols

120 gr de mantega

330 gr de sucre

1/2 cullerada d'extracte de vainilla

5 clares d'ou

310 ml de llet


Pre-escalfem el forn a 170ºC i preparem una safata amb les càpsules.

En un bol tamissem la farina i el llevat en pols.

Batem les clares a punt de neu.

Al bol de la batidora batem el sucre i la mantega fins que estigui blanquinosa i quedi una massa homogènia. Afegim l'extracte de vainilla.

Afegim alternadament la farina amb la llet fins que quedi tot integrat. Finalment anem posant les clares fent moviments envolvents amb una espàtula.

Posem mitja maduixa a la base de cada càpsula i després omplim fins dos terços de la seva capacitat.

Fornegem durant 25- 30 minuts o fins que un escuradents surti net.

CREMA DE MANTEGA DE FORMATGE

Recepta d'Alma Obregón

Ingredients:
125 gr de mantega

300 gr de sucre glace

125 gr de Philadelphia

1 cullerada de llet
Tamisem el sucre. Batim la mantega, el sucre i la llet a maxima velocitat fins que quedi una barreja homogènia i blanquinosa. Posem el formatge ben fred i batem, primer a velocitat baixa i després a velocitat mitja-alta fins que quedi tot integrat. Si veiem que queda poc consistent seguim batent fins que agafi cos.



NOTES:

- Jo per a que el formatge estigui ben fresc i que tot surti bé, jo el peso i el guardo a la nevera fins l'últim moment.



DECORACIÓ FONDANT

PAS 1: Barregem el fondant amb CMC per donar-li duresa.

PAS 2: Estirem una planxa de fondant d'uns 3 mm de gruix.

PAS 3: Tallem en forma rectangular.

PAS4: Deixem endurir tota la nit

PAS5: Amb rotulador de tinta comestible, dibuixem un núvol.
 PAS 6: Diluïm el colorant en pols en aigua i pintem el núvol amb pinzell.

 PAS 7: Amb el rotulador altra vegada dibuixem una gota gran.
 PAS 8: Fem ratlletes molt fines simulant pluja.

PAS 9: Posem una mica de cola a la gota gran.

PAS 10: Suquem en purpurina daurada i pintem amb molt de compte.


PAS 11: Posem a sobre de la crema de mantega.



NOTA: la crema de mantega la poso amb la boquilla de forma rodona.


CONVERSATION

2 comentarios:

  1. Per apreciar bé l'estiu, ha de venir l'hivern.... si no, ens cansem de tot. Ara que, a mí, l'hivern també m'agrada molt. Les nits tan llargues també tenen el seu encant... Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, jo és el primer any que començo a descobrir la bellesa de l'hivern! Mira que m'ha costat anys, concretament 33, però més val tard que mai!
      Molts petonets guapíssima!!!

      Elimina

Subir