Pastís de taronja amb boníssima taronja caramelitzada



He estat tot el dia posada a la cuina, fornejant desde que m'he aixecat de bon matí. He fornejat i fornejat fins a l'extenuació. Que si uns cupcakes que havia promès, que si un pa de pessic per la meva iaia i un pastis de taronja amb taronja caramelitzada que feia molt temps, però molt temps que em moria de ganes de fer. I avui era el dia ideal, era el matí inspirador que em feia falta desde feia temps.


Semblarà una bajanada i molts de vosaltres pensareu que no estic massa bé del cap i a vegades, que consti que fins i tot ho penso jo, que no estic bé de la txota.

Però us he de confessar que sí, que necessito estar inspirada per poder cuinar postres. Per a mi no és simplement fer les masses i posar-les a fornejar, per a mi és un moment de desconexió i de creació, acompanyat del moment d'escollir la recepta,  la composició de la fotografia, l'edició del post....

 Si aquell m'aixeco malament, poc inspirada, cansada per dormir a deshores o quelcom semblant, sóc incapaç de fornejar. Suposo que és com l'artista que no pot pintar, escriure o esculpir. Necessito tenir el cap ben clar, per tant queden descartats aquells dies en els que he anat a sopar amb amics la nit anterior i les copes de vi afecten el meu pensament al dia següent. Necessito música, però no qualsevol, ha de ser Chet Baker i en defecte d'aquest, qualsevol música de jazz. Odio el Chill out, a muerte i no em va bé la música que jo dic dels 40 principals. Tot i que és música que ja m'agrada, no em serveix ni la Tailor Swift & companyia, més aviat em molesta.
 

Generalment m'he d'aixecar aviat, ben aviat. Si resulta que estic més cansada i m'aixeco una mica més tard ja em costa més. M'encanta que Ferran i els gossos estiguin dormint, a poder ser tots a l'habitació. Reconec que parlant de Ferran no és gens difícil, crec que podria estar tot el dia dormint si pogués. En el cas de Coulant i Frodo, ja és més difícil. A vegades esmorzen i es queden adormits immediatament però a vegades esmorzen i volen jugar amb la pilota, amb tu, amb les mànigues del teu jersey...i llavors tot es complica una miqueta més.

Doncs aquest matí estava inspirada, desperta, amb el cap clar, amb ganes, amb tots dormint, bon dia i el que és més important, tots els ingredients que el dia anterior ja m'havia preocupat de reunir.

El bon humor reconec que també depèn molt del dia anterior. Pensareu que per cuinar necessito que tots els astres es posin en línia i sí, és així.



De fet, no podia parar de riure mentre esmorzava abans de posar-me a cuinar recordant la conversa del sopar de la nit anterior.

Havíem anat a casa els meus sogres cap al vespre per ajudar-los a treure ferralla que l'ajuntament passava a buscar. Finalment ens vam quedar a sopar, una cosa improvisada i típica, pernilet salat, formatge, pa amb tomàquet, amanida...

Descriuria a la meva sogra com una dona enèrgica, tot i els seus 68 anys. La típica dona que en el seu dia va deixar de treballar per dedicar-se a la família, que domina l'economia familiar millor que qualsevol llicenciat, que sap totes les botigues amb millor relació qualitat-preu i que és innocent, molt innocent. 


Ahir durant el sopar va acabar de demostrar la seva innocència, En un moment de la conversa va sortir el tema de la sort o mala sort que pots tenir a la vida, especialment amb els fills.

Aquest és el moment en el que la meva sogra sempre comenta que es sent tan afortunada del que li ha tocat passar.

- Mis hijos no han estado enfermos, no me han dado problemas....puedo estar contenta - diu sempre.

Normalment la frase s'acaba aquí però ahir va seguir comentant.

- És que claro, a qué edad empiezan a salir ahora?

I llavors continua explicant que Ferran va sortir de festa per primera vegada quan tenia 19 anys, el primer any de carrera. 



El que ella ignora és que les festes d'Inefos són probablement les més bèsties de les Universitats de Barcelona, i el que també ignora és que els amics de la carrera de Ferran (als que jo adoro molt molt molt) potser són els més fiesteros que mai he conegut (i he fet dues carreres). Així que el seu fill perfecte va sortir a la primera festa d'Inefc, quan ja havia sortit forces vegades a Torredembarra, qüestió que ella potser tampoc no n'és del tot conscient. El cas és que el jovenet Ferran, deixant-se emportar per l'eufòria, el primer any de novetats, les noves amistats o la simple curiositat (que tots hem tingut) va beure força. Va beure molt. Diguem que va beure amb eufòria.

La meva sogra va córrer cap a l'habitació del seu marit i tota espantada li deia,

- Fernando que tu hijo está amarillo y huele muy mal. Creo que está muerto!

I el meu sogre que ja s'imaginava de què anava el tema i encara mig adormit:

- Pero respira?

- Creo que si

- Pues ya está.




I mentre ens ho contaven, jo que no podia parar de riure, quasi se m'ennuego amb el tros de pernil. En cap moment la dona va pensar que el seu estimat fill potser s'havia passat amb l'alcohol.

- Yo pensaba, este niño a arrojado mucho, ha arrojado mucho porque lleva todos los zapatos sucios



Continuava explicant ella i encara em feia riure més. Amb l'obsessió que té ella per la neteja que no em puc imaginar  la cara quan va veure les sabates i aquella pudor que devia fer tot ell. El més curiós és que encara creu que és clar, com que li van donar dues consumicions ell les va haver de fer i com que no estava acostumat....

És boníssima. Vaig riure tant que pel matí encara em durava l'alegria i va contribuir a la meva inspiració per a fer aquest supermega pastís de taronja del blog Alexandra Cooks.



PASTÍS DE TARONJA

Per a 10-12 persones.

Ingredients del pa de pessic:

200 gr de farina

1/2 cullereta de llevat en pols

1/4 de cullereta de bicarbonat

una polsim de sal

2 ous

165 gr de sucre

2 culleretes de pell de taronja rallada

160 ml de suc de taronja

160 ml d'oli d'oliva



Presescalfem el forn a 175ºC.

Untem amb mantega o amb spray antiadherent 3 motlles de 12 cm.

Tamisem la farina, el llevat, el bicarbonat i la sal i apartem.

En un bol barregem el suc, l'oli i la pell de taronja i aparem.

Al bol de la batedora batem el ous i anem afegint el sucre gradualment, fins que la barreja passi de color groc a més blanquinós.

Afegim un terç de la barreja de farina en tres parts, alternadament amb la barreja de l'oli i el suc.

Omplim els tres motlles a parts iguals i fornegem durant 25 minuts.



CREMA DE MANTEGA;

Alma Obregon

Ingredients:

250 gr de mantega

325 gr de sucre glace

2-3 cullerades de llet

1 cullerada sopera de pasta de taronja



Tamisem el sucre i el posem amb la mantega i la llet bol de la batedora. Batem un minut a velocitat baixa i després cinc minuts a velocitat mitja-alta. Posem la cullerada de pasta de taronja i batem fins que es distribueixi uniformement.



TARONJA CARAMELITZADA

1 taronja tallada a rodanxes gruixudetes

100 gr de sucre



Posem les rodanxes amb aigua i portem a punt d'ebullició i coem 5 minuts. Les traiem, canviem l'aigua i repetim l'operació.

Escalfar 125 ml d'aigua amb el sucre, barrejar bé i portar a punt d'ebullició i deixar coure fins que es redueixi. Afegir les rodanxes i coure durant una hora i mitja a foc mitjà.

Anem removent. Les traiem i les deixem escórrer  a sobre una reixeta perquè treguin l'excés d'almívar.

Col·locar una rodanxa a sobre el pastís o segons gust.

CONVERSATION

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Subir