Cos, ment i pa de Nutella



Quan ja no podem més, quan el cos diu un prou i quan la ment encara parla més alt, més fort i més clar. Quan la ment parla a través del cos és quan l'escoltem.
No li fem cas mentre la ment treballa i ens dóna senyals d'alerta. Si escoltéssim com ens diu " mira que la cosa no va bé", "Neus frena una miqueta que no pots amb tot" "Mira que últimament estàs una mica irritable", em repeteix la meva ment un cop rera un altre.


El cas és que Ferran, com si estès dintre aquest cap meu, em repeteix exactament les mateixes paraules. Si d'aquestes poques hores que tens per a descansar les utilitzes per a hobbies està bé!
Com jo li contestava al meu pare:
- Ja que treballo una mitjana de nou hores, que menys que fer els meus hobbies quan tinc temps lliure!
No em dedicaré a descansar! - pensava entre mi.
De què constarà llavors la meva vida? De treballar i descansar per seguir treballar?
Què? Noooooo!!!!!!!!!!

 I comences a entrar en un cercle viciós del que no ens pots sortir, perquè tampoc te'n adones que hi ets a dintre! I si a tot això li sumes cursos d'especialtzació de podologia, i cursos presencials de rebosteria i cursos online de bloggers, demostracions de cupcakes, cursos...
Sense contar que fa sis mesos vaig organitzar la meva boda en un mes, quatre dies després operaven al meu marit que va haver de fer repòs i se'm va quintoplicar la feina i sense un dia de vacances desde llavors. Viatge de nuvis? Què és això?
I és clar que la meva família entenia que no era viable abandonar els meus hobbies, però "alguna cosa hauràs de fer " em deien.
"Doncs continuar" pensava jo, i girava cua i intentava oblidar el que m'havien dit. I llavors va començar el meu declivi.
Una falta d'energia constant, inapetència, ganes de plorar continuament i per tot, falta de respiració, empalmant angines, febra alta, faringitis, herpes als llavis, caiguda de cabell...feta un cristo, vaja!
I un dia, una dia...em vaig adormir per anar a la feina. Val a dir que per a mi, adormir-se és haver de marxar de casa sense esmorzar, ni fer un pipi,tot i que vaig arribar dos minuts més tard de l'hora. Però no és el tard que arribés, és que alguna cosa estava passant. 

 Suposo que jo havia d'arribar a un punt extrem per reaccionar. De fet, sempre em passa amb tot. Amb les coses més banals.
Així que donat aquesta situació vaig haver de fer un pensament. M'havia vist obligada a abandonar coses temporalment...Bé, més que abandonar, el que vaig fer va ser equilibrar les coses de la meva i ser conscient de que no sempre s'arriba a tot. O almenys, el meu cos no ho ha aguantat.
L'altre dia, parlant amb una amiga per telèfon, em deia que quan li parlava de la meva vida li donava la sensació que li estava parlant de tres persones.
"És impossible que una sola persona faci tot això" i jo em quedava una mica estranyada, perquè jo ho feia. Estava realment esgotada però ho feia. 

 I llavors, mentre feia aquest procés mental em va envair una desagradable sensació de derrota, que evidentment, no em va agradar gens ni mica. Però gens ni mica!
Ara no només havia de gestionar la meva agenda, les meves activitats, sinó que també havia de fer-ho amb els meus sentiments.
No sé quina de les dues coses era pitjor!
Recordo quan vaig trucar al meu perruquer per demanar-li hora (ja feia unes quantes setmanes que les meves puntes em reclamaven a crits una cita amb ell). Quan vaig poder veure un forat el truco i li demano hora per aquell dissabte, en el que jo (estranyament) no treballava. 


- És festiu Neus- em contesta. I al moment, me n'adono del perquè jo també el tenia lliure. Em diu que esculli algun altre dia de la setmana. Passo les pàgines, i miro i remiro les hores, però res, no veig res.
- Haurà de ser d'aquí dues setmanes, doncs....
No em vull ni imaginar la cara del pobre perruquer a l'altra banda del fil telefònic.
Penjo pensant que potser si algun dia em quedo sense dinar...potser arribo a temps..
Al final, faig el procés mental que he de fer i equilibro la meva agenda, la meva vida i de pas, la meva ment.
Ara començo a ser una miqueta més feliç, he après a gaudir de les estones lliures i fins i tot, he après a gaudir més de les activitats que faig. I les que no puc fer, ja vindran més tard. Una cosa darrera l'altra, i no passa res.
L'altre dia, asseguda al sofà, amb una manteta a sobre, mirant receptes, fent cursos online va sonar una cançó que m'encanta. Ho vaig deixar tot i la vaig escoltar. I llavors me'n vaig adonar que feia molt temps que no somiava.
 I per somnis, somnis...aquest pa de nutella! Com he pogut viure fins ara sense ell?

PA DE NUTELLA
Recepta adaptada de Laura in the Kitchen
Ingredients:
Un sobre de llevat sec de panaderia
450 gr de farina
55 gr de sucre
250ml de llet
1 cullereta de sal
ml de mantega líquida
1 pot de Nutella

Mètode:
Al bol de la batedora barregem la farina, el llevat, el sucre i la sal. Afegim després la llet i la mantega i barregem a velocitat mitja durant 7 o 8 minuts. Si ho fem  a mà haurem d'amassar un quart d'hora aproximadament.
Untem un bol amb una mica d'oli i posem la massa a dintre tapada amb paper film durant una hora i mitja aproximadament, en la que doblarà el seu volum.


 Estirem la massa amb un rodet, en forma de rectangle i un gruix de 1/2 cm aproximadament.
Escalfem la nutella uns segons al microones i l'untem a sobre la superfície de la massa. 

La comencem a enrotllar per un extrem fins que quedi completament recollida. 
Sellem un dels extrems.




Tallem el rotllo per la meitat.

Enrotllem els dos extrems entre ells mentre cada extrem el fem girar sobre si mateix, de manera que la part on es veuen les capes, quedi a la vista.


Deixem reposar cobert amb un drap durant una mitja hora més.
Preescalfem el forn a 176ºC i fornegem durant uns 25 minuts.




CONVERSATION

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Subir