Deliciosos neopolitan cupcakes



 Aquests Neopolitan Cupcakes, absolutament deliciosos, són per un post en senyal d'agraïment.

I és que no puc estar més agraïda als meus, als que m'envolten. Fa ja quasi tres anys que vaig obrir aquest blog de rebosteria i desde llavors he anat aconseguint coses que mai hagués pogut arribar a imaginar. Coses que em posen els pèls de punta quan hi penso. Com quan es van posar en contacte amb mi per col·laborar amb el programa La Vida en Dolç, de Btv. Ells van confiar en mi quan jo encara no ho feia.

Després va venir el Cuines, tota jo feta un sac de nervis, d'aquell que fins i tot et fan tremolar les cames. 

Un bon dia, vaig fer una proposta a Cossetània. Recordo quan vaig entrar a l'edifici amb la carpeta a la mà, morta de por i amb ganes de convèncer al senyor que tenia assegut davant meu. I també ell llavors, va confiar en mi. És més, no em va posar cap trava en la idea que jo tenia de llibre, deixant-me posar els apartats que jo volia i l'estil vintage que tant m'agrada. I així va quedar de preciós el meu llibre, tan preciós i que podeu veure les portades al lateral del meu blog. 

 

I finalment tot un equip, en concret el de Cupcake Maniacs va confiar en mi, altra vegada quan potser jo menys ho feia. I ho va fer escollint-me guanyadora del concurs de video-receptes que havien organitzat. Ja explico en aquest post com va ser aquella extraordinària experiència que sempre recordaré. Aprofito per recordar-vos que el programa sortirà demà Diumenge 7 de Juny, i que crec que no podré dormir. Ja cal que pel matí marxi cap a la platja o a donar una volta si no vull acabar amb totes les existències de xocolata i tot el que enganxi per la cuina. Estic molt agraïda a tots aquests superprofessionals, de tots els programes i editorials, així com de revistes, diaris i mitjans digitals que em van fer entrevistes maquíssimes.

Tot això dóna empenta per seguir!




Però si alguna cosa he après durant tot aquest temps ha estat amb el comportament de la gent del meu voltant. M'han demostrat de sobres que a les males estan al meu costat (i parlo amb coneixement de causa) però resulta que també hi són a les bones.Jo tenia molta por a l'hora de fer les presentacions dels llibres, pensava que em quedaria sola a la sala. Tothom tenim coses a fer, imprevistos que surten o nens que a última hora es posen malalts.
Però em sento completament afalagada i em vaig emocionar de veritat quan veia gent que no m'imaginava que vinguessin. Clients meus, que es veu que no només els hi agrado com a professional sinó que són seguidors de tot el que faig. Amigues de la meva germana i amigues meves a força distància. Amigues que la distància va fer no quedéssim tant i el tracte es va refredant. I de cop allí estaven, somrients, agafant el llibre amb la mà per a que els hi firmés. Realment encantadores.  

Amigues que obren els ulls com a plats, esperant a que els hi expliqui les coses i que no dubten en traure les urpes quan algú gosa criticar-me.




No m'han fallat mai, no m'ha fallat ningú i això em fa sentir extremadament feliç. Com els hi vaig dir a l'equip de voleibol on jugo des de fa 6 anys, estic en un nuvolet que vola i vola cada vegada més ràpid. Els hi vaig demanar que pugessin al meu nuvolet i féssim el viatge juntes i si em descuido ,el deixem sense combustible.

Mai tindré cupcakes suficients per agraïr a tota la gent que m'envolta com estant per mi i amb mi. I seguiré fornejant i seguiré regalant perquè....com sempre....des de que regalo cupcakes la vida em va molt millor.

Aquí teniu la recepta i no us podeu imaginar com pot arribar a ser de deliciós la barreja de xocolat, vainilla i maduixa. Em recorda a les barres típiques de gelat.



NEOPOLITAN CUPCAKES

Recepta adaptada de Cooking class

Per uns 20 cupcakes

INGREDIENTS PER LA PART DE XOCOLATA

35 gr de cacau

1/2 cullereta de bicarbonat

125 ml d'aigua, bullint

40 gr de mantega fosa

45 ml d'oli

160 gr de sucre

1/4 cullereta d'extracte de vainilla

1 ou L

1 rovell d'ou L

 60 ml de nata 35% MG

135 gr de farina normal



Preescalfem el forn a 175ºC.



Tamisem la farina i apartem.

Per altre costat tamisem el cacau amb el bicarbonat i ho afegim amb compte a l'aigua bullint remenant fins que quedi integrat. Al bol de la batedora hi posem l'oli, la mantega , el sucre i l'extracte de vainilla i batem fins que quedi homogeni.

I afegim l'ou i el rovell i barregem. Hi posem després el cacau i la nata. Quan estigui tot integrat afegim la farina poc a poc mentre no parem de remenar. Apartem.



INGREDIENTS PEL CUPCAKE BLANC DE VAINILLA

215 gr de farina de reposteria

1 i 1/2 cullereta de llevat en pols

100 gr de mantega a temperatura ambient

155 gr de sucre

1 cullereta d'extracte de vainilla incolor

3 clares d'ou L

125 ml de llet



Tamisem la farina amb el llevat.

En un bol barregem la llet amb les clares d'ou i l'extracte de vainilla.

Al bol de la batedora batem el sucre amb la mantega fins que quedi una barreja uniforme i cremosa.

Anem afegint la farina al bol de la batedora en tres cops, alternant amb la llet, començant i acabant amb la farina.



Omplim les càpsules primer amb el pa de pessic de xocolata, dues cullerades aproximadament i després dues de vainilla. Ambdues no poden superar els 2/3 de les càpsules. Fornegem uns 20 minuts o fins que un escuradents surti net.



CREMA DE MANTEGA DE MADUIXA

Recepta meva

240 gr mantega

350 gr sucre glacé

45 ml llet

2 culleretes d'extracte de maduixa



Tamisem el sucre glacé.

En un bol posem la mantega, el sucre, la llet i batem primer a velocitat baixa durant dos minuts. Després batem 5 minuts a velocitat alta fins que quedi una textura cremosa, uniforme i adquireixi un to blanquinós.

Un cop finalitzat afegim l'extracte de maduixa. Si és transparent hi podem posar una mica de colorant rosa. Si és pasta de maduixa ja li donarà color.

Decorem amb un broquet 1 M de Wilton.

CONVERSATION

2 comentarios:

Subir