Pastís d'aniversari de iogurt i nabius



 I si, ja hem fet un any. Un any que es mereix un pastís d’aniversari de iogurt i nabius. Ja ha passat un any des del dia en que estàvem a la platja dient “si vull”. Ja ha passat un any des de que m’esperaves un dia assoleiat, amb el teu vestit de nuvi; més guapo que mai.
I aquest any s’ha fet tant curt! Ens ha passat de tot i possiblement per això s’ha escurçat tant.  La nostra vida de parella pot ser moltes coses, menys rutinària. Si la nostra relació s’acabés, crec que mai seria per aquest motiu.

Ha passat un any més, que tot i que no havia de ser molt diferent als altres, ho ha estat.
Un any més m’has recriminat que et deixi sense paper de wàter i jo m’he queixat de la teva extrema impuntualitat. Més vegades t’has oblidat la brossa al cotxe quan l’anaves a tirar i t’ho he recriminat; i un cop més m’has dit que jo no la tiro mai i un cop més, has tingut la raó.


Tornaria a passar una altra vegada aquell dia tan preciós i tan poc convencional. Perquè per no ser tradicionals no vam ser-ho ni per la “pedida”. Tu vas accedir a la 20a vegada que t’ho vaig demanar i semblava que ni jo m’ho acabava de creure.  Sabia que amb tu, mai podria ser una boda convencional i sabia que mai seriem molta gent.
I no us enganyo si us dic que al principi em va costar.
Però mentre caminava cap a la meva boda, agafada del braç del meu pare vaig respirar profundament, et vaig mirar i vaig pensar que allò era exactament el que jo volia i el que necessitava.


I tu, tu estaves radiant, amb un somriure que els de fora poques vegades t’havien vist. Et senties còmode i tot i la teva timidesa vas estar més feliç que mai, com poques vegades t’havia vist en públic.  Sempre m’has dit que no t’agrada ser el centre d’atenció i que et violenta; en canvi aquell dia, et vaig veure diferent, transformat i feliç.
T’estic molt agraïda per fer-ho per mi, i et dono les gràcies per regalar-me aquell dia tan especial al teu costat.



I ara estem aquí, celebrant el nostre primer aniversari, que et vaig haver de recordar. Com totes les dates, si.
Avui soparem a un dels restaurants preferits nostre i ens guardaran la taula de la punta, tocant a la sorra. Demanarem la nostra superhamburguesa i una bona ampolla de vi. I beurem, i riurem i recordarem aquell dia que vam passar tan sols uns metres més enllà.



  
I farem balanç de l’any que hem passat, de les coses bones i de les coses no tant bones, que també n’hi ha hagut. I em diràs que sóc una valenta, com últimament t’has vist repetint-me més vegades de les que et pensaves que hauries de fer.
i jo et diré que no, que ho sóc perquè tu m’ajudes.


 I és que viure les coses bones o dolentes, viure-les millor o pitjor, plorar o riure, sempre és millor si tu estàs al meu costat. Per molt anys més junts Ferranito!
Us deixo amb aquest superpastís de Linda Lomelino, a la qui admiro profundament He fet algun variació amb el farciment que queda igual de bo. És un pastís espectacular i diferent, amb un frosting lleuger, esponjós quasi amb textura de mousse i amb sabor a iogurt que treu absolutament tots els sentits!!


PASTÍS DE IOGURT I NABIUS
Recepta de Linda Lomelino
Ingredients per al pa de pessic:
3 ous L
270gr de sucre
90ml de llet
½ cullereta de vainilla
180gr de farina normal
2 culleretes de llevat en pols
1 cullereta de cardamom en pols

Preescalfem el forn a 170ºC. Preparem amb spray antiadherent 3 motlles de 15 cm de diàmetre.*
Tamissem la farina, el llevat i el cardamom i apartem.
Al bol de la batedora, batem els ous amb el sucre fins que quedi una barreja homogènia. Afegim la llet amb la vainilla i seguim batent.
Afegim poc  a poc la barreja de farina i batem fins que s’incopori totalment. Passem la massa als motlles, a quantitats iguals. **
NOTES:
*Ho podem fer amb un sol motlle profund, però llavors haurem de fornejar 50 per a que es faci totalment.

** jo el que faig és pesar el total de la massa i dividir el pes, de manera que sé exactament quanta quantitat li correspon a cada motlle.
FARCIMENT DE NABIUS
 200gr de nabius frescos
 70 gr de sucre
45 ml aigua
Posem, els ingredients en una olla i escalfem fins que es fongui el sucre i s’aixafin els nabius.

* Tenia pressa per fer el pastís i vaig utilitzar una melmelada de nabius que tenia i que vaig trobar al corte inglés.
FROSTING DE IOGURT
440  ml de nata 35% mg
200 gr de iogurt greg
2 cullerades soperes de sucre

Barregem els ingredients al bol de la batedora i batem fins que estigui a punt de neu.
MUNTATGE
Posem el primer pa de pessic i el cobrim amb els farciment de nabius. Després posem el frosting de iogurt per sobre.
Repetim l’operació amb les dos pisos.
Cobrim el pastís amb el frosting utilitzant una espàtula metal·lica i molta paciència. Amb la mateixa espàtula podem fer ratlles horitzontals.
Cobrim la superfície amb nabius.*

* Assegureu-vos que els nabius estiguin ben secs, sinó tacarà el frosting del pastís

CONVERSATION

2 comentarios:

  1. Moltíssimes felicitats!!! I ja veig q en Ferran fent de model tb se'n surt molt bé!!! Tots dos sou genials i molt valents!!! Petonarros!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajajajaj!!! No et pensis que m'ha costat una mica convence'l! Però quan ha vist que podia menjar se li ha passat tot i s'ho ha passat genial!!! molts petonets guapa!!!

      Elimina

Subir