Crònica de la presentació a Roquetes, o un com és un dia perfecte



El que va tenir lloc el dia 10 de Juny, va ser molt més que una presentació a Roquetes. Totes les presentacions tenen un caire especial, és clar. A la de Torredembarra, va ser el meu amic Albert Jansà que em va fer un discurs absolutament perfecte. A la de Barcelona, la gran Tana Collados, que va poder venir a fer la presentació. A Gandesa, fins i tot l'alcalde s'hi va apropar o un entranyable senyor gran, que va elogiar els meus cupcakes i possiblement era la primera vegada que en provava un.

I ahir... ahir va ser una presentació en família. Ahir va ser un dia magnífic, dels que costen d'oblidar i que fan que al dia següent t'aixequis amb una ressaca emocional considerable.

Tant en la meva aparició al Cuines com al Cupcake Maniacs destaco que he tingut la sort de passar la meva infància a Benifallet, tot i que ara visc a Altafulla. I ho diré sempre que em tornin a entrevistar. 

Amb la Begonya, directora de la biblioteca de Roquetes


Els meus pares van arribar a aquest petit poble de 900 habitants i que està a tocar del riu Ebre, sols, sense família i amb la meva mare embarassada de mi. Quan vaig néixer vaig passar moltes hores al negoci amb ells però a certa edat, començava a ser difícil que aguantés assegudeta al cotxet. A més, per algun motiu administratiu o simplement per tocar els collons, van obligar al meu pare a fer el servei militar quan jo tenia 2 anys (no és que els meus pares fossin precoços, és que ho va ajornar per estudiar medicina). Així que la meva mare es va trobar sola, amb una criatura i un negoci que portar.

I aquí va començar tot. Va començar una amistat i uns llaços, més que familiars. Els meus pares s'havien fet amics del matrimoni que els hi va llogar la casa. Ells tenen 3 fills, dels que forma part la Begonya, l'artífice que ha fet possible la presentació del meu llibre a Roquetes. L'àvia d'ells, la "senyó Pilar" que li dic jo, va ser la meva mainadera durant molt temps. Ella era l'encarregada de cuidar-me, alimentar-me, jugar amb mi....Cada vegada que em veu, em mira i repeteix el gran que m'he fet, amb aquella estima que només poden fer les àvies. 

Va ser amb ella amb qui vaig provar els primers dolços, aquells berenars exquisits que em feia. Recordo especialment un plat amb base de galetes i natilla per sobre, absolutament deliciós. I recordo acabar-me'l tot i gaudir-lo sense la mirada amenaçadora de la meva mare, que em diu que tot el plat és massa i que després em farà mal la panxa.

Més tard, els meus pares continuaven igual d'ocupats, així que la tasca de cuidadora es va repartir entre la "senyó Pilar" i la veïna d'enfront "la Cinteta". Puc afirmar tranquil·lament, que jo he tingut quatre àvies.

Els anys van anar passant i el matrimoni que els hi va llogar la casa (Pilarin i Paquito) i el  matrimoni germà d'ells (Josep i             Consol), van anar formant més part de la nostra família. 



Així doncs vam crèixer com a germans o cosins amb tots els fills d'ells, la Begonya, la Consol i Josep.  Recordo perfectament el dia que em vaig assabentar que no érem família biològica. No m'ho podia creure.

Ara tots som una gran família, i es nota quan trepitjo casa seva. I aquesta presentació a Roquetes, era l'ocasió perfecta. I per a fer-ho tot més rodó, resulta que el Josep i la Consol i els seus fills,que comparteixen nom) tenen un restaurant excepcional, perfecte, acollidor i amb un menjar més que bo, amb aliments de qualitat.

Només arribar vam fer cap allà i Josep, el cuiner, ens va deleitar amb un menú dels millors que he provat mai. 

Raviolis de col
 
Flor de carabassa farcida de brandada de bacallà
Menjar minimalista però amb els gustos de sempre coom així ho són les flors de carbassa farcides de bacallà, raviolis de col, bacallà al pil pil amb una base de truita de patata que et fa tocar el cel, i un sushi arrebossat que... que no tinc paraules per descriure'l. I us ho està dient una poca aficionada a la cuina salada! I per postre, un deliciós mousse de llimona que va anar genial per digerir.

Deliciós sushi arrebossat

Bacallà al pil pil
 Què va ser el millor del menú? La seva companyia, tots dinant junts (menys el cuiner que va venir al final). I a sobre sabeu què? Que em cauen regals per tot arreu!

La Consol filla, va ser la meva germana gran de la infància, la que m'acompanyava a l'escola, la que em portava a la piscina. I ara amb els anys ens ha tocat compartir circumstàncies que ens han unit una mica més.

I apareix amb la seva filla, la Júlia, i em regalen unes caixes vintage i unes melmelades angleses gourmet i que no trigaré en utilizar en alguna recepta. I la petita Júlia que va fer uns cupcakes de plastelina preciosos!
La Júlia amb els seus super cupcakes de plastelina
l després la presentació perfecta, amb molta gent que havien vingut, amb noies que havien venien per ser seguidores! Ufff!! Massa massa...

I a segona fila, tota la meva gent, tota la família de la qui us he parlat, juntament amb els meus pares. 



I la Begonya, la directora de la biblioteca de Roquetes, fent com sempre, una feina excepcional.

Presentació en família, presentació en amor, dia per no oblidar mai.

Espero que els que vau venir us ho passéssiu genial . A mi, em vau fer extremadament feliç!




CONVERSATION

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Subir