Super granola megaenergètica




 Avui m'he decidit a fer una supergranola megaenergètica perquè l'altre dia vaig escoltar una noticia que ja fa temps que anem sentint. Parlo d'aquesta notícia al marge dels índex de pobresa , que em tenen completament esgarrifada. Parlo d'aquesta notícia que es sent desde molt abans de la crisis.

Jo recordo que la meva mare, desde que jo era ben petita em feia esmorzar. Mai he estat de les persones que té gana al llevar-se però ella m'obligava. I m'obligava molt, a menjar molt i a acabar-m'ho tot. I això va afectar al rendiment a l'escola, tant mental com físic. Quan ja estava estudiant la carrera, recordo que per la nit, tenia l'estómac tan tancat que no volia ni sopar. I aquí em tornaven a obligar els meus pares mentre em deien que el fet d'estudiar cremava moltes calories. Jo els hi deia que no podia ser i que quasi no havia cremat!



Malauradament sempre els hi havia de donar la raó, bàsicament perquè la tenien. Però tornem als esmorzars. Es veu que la major part o un número molt elevat de nens acudeixen a l'escola sense esmorzar. Imagino el dia a dia, pel matí, amb els pares que han de marxar aviat a treballar, els nens o adolescents que s'aixequen tard, justos d'hora i, si d'alguna cosa poden prescindir, és d'esmorzar. No marxaran a l'institut despullats! A mi també em passa, també hi ha matins que se m'enganxen els llençols i no em dóna temps a fer-me el suc de taronja amb torrades i precisament per això, tinc aquesta granola casolana guardada.

I aquests dies que no dóna temps, barrejo una culleradeta en un yogurt i ho menjo ràpidament. I si algún adolescent no li ha donat temps també s'ho pot menjar de camí a l'escola. És un esmorzar sa, energètic i casolà!




INGREDIENTS

200 gr de copos de Avena (jo vaig trobar una amb barreja de 5 cereals que em va semblar ideal)

1/2 cullereta de canyella en pols

100 ml de mel

60 gr de sucre morè

60 ml d'oli d'oliva

50 gr de nous

50 gr de panses

1/4 de cullereta de sal

un grapat de gerds per posar per sobre



En un bol barregem els copos, la canyella en pols i les nous i apartem.


 En una cassola posem l'oli, la mel, el sucre morè i la sal. Escalfem a foc mitjà durant uns 5 minuts.



 Vessem la barreja de la cassolà als copos i remenem amb una cullera fins que quedin tots impregnats.





Posem la barreja a sobre una safata de forn, ben repartits i fornegem a 140ºC durant uns 20 minuts o fins que estiguin daurats.

Recordeu anar removen els copos cada deu minuts per a que no es quedin fets un blog.




 Quan estigui fred afegim les passes i guardem en un pot hermètic.

 Podem servir amb llet o un yogurt i de manera opcional i podem afegir gerds frescos. 


 

Doncs ara sí que ja no teniu excusa per no esmorzar! Vinga energia al màxim!!!


CONVERSATION

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Subir