D'intoleràncies inoportunes i cupcakes de kiwi


Fa ja quasi un any sortia tardíssim de treballar, passades les 9 del vespre, després d’un jornada laboral de deu hores.
Ferran tenia guàrdia, jo estava esgotada, em feia mal de cap i a sobre em casava al cap de 15 dies. La boda, com ja sabeu, la vam decidir un mes i mig abans de manera que no teníem massa marge de maniobra.
Degut a això, aquests dies es van ajuntar l’estrès de l’organització i l’estrès de la meva feina. Mentre conduïa només pensava que al arribar a casa había de passejar els meus amors, donar-los de sopar, fer el meu sopar, dutxar-me, mirar uns pressupostos...
 I pensant això vaog passar davant d’una gran superfície que em cridava i em deia :
Vine...entra...agafa una pizza de Buitoni, o una lasanya...o patates fregides i gelat...
No me n’havia adonat que ja estava aparcant i entrava dintre la superfície. Passejant per passadissos, intentant decidir, uns remordiments estranys em van envair. Remordiments que em deien que portava uns dies menjant malament, que arribaria a la boda i no em podria embotir el vestit, que tenia la pell feta un fastig de tant dolç i greixos. I sí, em vaig para davant la nevera on hi havia uns pots de pinya tallada a trossos i la vaig comprar. 
Vaig sopar tot aquell pot. A la una de la matinada vaig haver de trucar als meus pares perquè el dolor d’estómac es va fer insuportable. Tinc gastritis habitualment, així que quan el dolor va començar em vaig pendre un omeprazol. Fins a tres en vaig prendre, però aquell dolor era més fort que mai. Mai a la vida havia tingut tan dolor. El meu pare, després de mirar-me bé va concloure que:
És que no pot ser que vagis tan estressada i mengis així de malament! Hauries de relaxar-te una mica.
I de fons la meva mare, dient que em faria una til·la per tranquil·litzar-me. Però jo tenia massa dolor per rebatre qualsevol diagnòstic i vaig passar de les pitjors nits de la meva vida.

 
Al cap d’una setmana teníem el dinar de prova de la boda (a una setmana de la boda definitiva, si). De primer, còctel de pinya i gambes servit en una pinya mini. Vaig haver de marxar abans del postre amb un dolor que no es podia aguantar, clavat al de feia una setmana.
El diagnòstic definitiu? Intolerància bèstia a un enzim de la pinya, que a tothom li va tant bé per digerir i a mi quasi em mata. Sempre he menjat algun que altre tall de pinya, però no suficient per a que el cos reaccionés fins que la nit del bol. Sort vaig tenir, perquè si menjant el còctel el dia de la meva boda em passa això....em tallo les venes directament. 
En fi, que per aquella època havia pensat fer uns cupcakes de pinya colada, cupcakes d’estiu, de calor i de color! Després d’això, mai més he volgut veure la pinya i aquest estiu pensava en quins cupcakes podria fer.

M’he decidit per kiwi, la veritat que sense gaire entusiasme, pensant que no sortirien suficientment bons com per penjar al bloc.
M’equivocava. Estan absolutament deliciosos. Puc dir que els millors que he provat mai. La massa m’ha quedat especialment esponjosa i mentre menges vas trobant els petits trossets de kiwi, melosos, amb tot el seu gust.
Us animo a que els proveu, encara que pogueu menjar tota la pinya del món!
CUPCAKES DE KIWI I LLIMONA
Per uns 15 cupcakes
Ingredients per al pa de pessic:
240 gr de farina
3 ous
215 gr de sucre
120 gr de mantega
1 cullereta de llevat en pols
½ cullereta de bicarbonat
100 ml de suero de llet (buttermilk)
20 ml de llet
15 ml d’extracte de vainilla
ratlladura d’una llimona
2 kiwis trossejats petits

Preescalfem el forn a 160ºC i preparem el motlle metàl·lic amb les càpsules.
Tamissem la farina amb el llevat i el bicarbonat i apartem.
Al bol de la batedora, batem el sucre amb la mantega fins que s’integrin i la barreja quedi blanquinosa. Quan estigui, afegim els ous un a un, baten després d’afegir-los.
Posem l’extracte de vainilla.
Tirem la meitat de la barreja de farina sense deixar de batre. Després la llet amb el suero de llet i finalment l’altra meitat de la farina.
Batem a velocitat baixa fins que quedi tot integrat i quedi una massa homogènia.
Hi tirem els dos kiwis trosejats i amb compte, anem barrrejant amb uns espàtula.

 
Omplim les càpsules, no més de 2/3 de la seva capacitat.
Fornegem durant 25 min o fins que un escuradents surti net.

Ingredients per la crema de mantega de formatge:
150 gr de mantega
400 gr de sucre
150 gr de formatge Philadelphia
15 ml de llet

Tamisem el sucre glacé. En un bol batem la mantega, el sucre i la llet  a velocitat mitjana-alta fins que quedi una barreja cremosa.
Baixem la velocitat i afegim el formatge, molt fred, i ho batem a velocitat alta fins que quedi una crema consistent.
no us desespereu si veieu que no agafa cos. Seguiu batent a velocitat alta perquè al final l’agafarà.

Topping de kiwi:

2 kiwis
3 cullerades de sucre

Posem a la trituradora el sucre amb el kiwi, fins que quedi puré.

MUNTATGE:
Posem la crema de mantega amb l’espàtula. Si no sabeu com es fa mireu aquest tutorial.
Tirem el topping per sobre.
NOTES:
- Si useu càpsules com les de les fotos, que són més grans, sortiran uns 8 cupcakes.

BON PROFIT!!!

CONVERSATION

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Subir