"Sobretot que quedi ben torradeta",q ue diu la meva mare. La meva versió de la coca de vidre.



Sobretot, que et quedi ben torradet! Són les eternes paraules de la meva mare cada vegada que jo cuino galetes, coques....i evidentment les paraules que em va dir quan li vaig comunicar que faria la meva propia versió de la coca de vidre.
És autèntica fixació la que ella té amb aquest tema. Essent jo molt petita ja la recordo amb un ganivet a la mà i mentre tots ens menjàvem el nostre tros de coc ella amb anava netejant la base del paper de forn, d'aquella mica de pa de pessic cremadet.
Al principi em preocupava una mica, i en la meva ignorància tenir por que ho fes deixar coc per nosaltres.
Aquest dubte es va esvair en el moment en el que la meva super padrina va fer un supercoc que va durar dies i dies! I la meva mare, va seguir fent el mateix.
Però mentre ella em deia "sobretot que quedi torradet" vaig pensar que en aquest cas no hi havia cap problema, donat que la coca de vidre no té gràcia sinó és ben cremadeta!


Així que quan aquesta nit li porti a la meva mare, serà una sorpresa.
Us deixo la meva versió de la coca vidre. L'he fet en llevat en pols i amb ametlles laminades en lloc de pinyons. Espero que us agradi tan com a casa!
VERSIÓ DE LA COCA DE VIDRE
Surten unes 3 coques mitjanes - petites
Ingredients:
380 gr de farina
1,5 culleradetes de llevat en pols
200 ml d'aigua
45 ml d'oli (unes 3 cullerades soperes)
sucre per posar per sobre
ametlles laminades
aiguardent

En un bol, barregem la farina amb el llevat. Formem una forma de volcà i hi posem l'aigua i l'oli i comencem a amassar. Jo ho he fet 10 minuts amb el ganxo de la Kitchen Aid, però ho podeu fer manualment. Només heu de tenir en compte que estareu més estona.
Si creieu que és necessari rectificar amb una moca més de farina, ho feu.
El més important és que ha de quedar una massa fina i no enganxifosa. L'emboliquem amb paper film i ho deixem reposar uns 30 min a la nevera.
 Un cop la traiem, la tallem en tres trossos amb un ganivet. 
  Estirem cada una d'ells, molt finament. Ha de quedar una massa molt molt fina.
Pintem la superfície amb oli.
 Hi tirem el sucre, abundant. A mi m'agrada amb molta quantitat!!!!

 Finalment hi afegim l'ametlla laminada segons gustos.
 
Preescalfem el forn a 200ªC i fornegem durant 20 minuts. Jo ho poso a la segona safata començant per dalt del forn, per a que es caramelitzi bé el sucre.
Aneu controlant molt sovint perquè se us pot cremar ràpidament.

Quan estigui recent sortida del forn hi tireu un xorret d'aiguardent per tota la coca. Jo tinc aquesta heredada del meu avi però poseu la que tingueu. Si no en teniu la podeu substituir per anís. 


Bon profffiiiiit!!!!!!!!!!!!!!!


 

CONVERSATION

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Subir